woensdag 24 februari 2021

De Zeearend - White-tailed Eagle in de Biesbosch.


Woensdag 24.Februari 2021 ben ik naar de Biesbosch geweest.
Nadat ik op Twitter had gezien dat er 8 Zeearenden bij elkaar waren gezien, wilde ik dat ook zien.
Aan het eind van de Bandijk. ( parkeerplaats De Hilweg ) ben ik gestopt.
Ik zag direct al een Zeearend vliegen op de rand van het gebied Noordwaardpolder/Pannekoek.
Er bleken er 4 op een rand met dode bomen te zitten..
Via een wandelpad kon je dichterbij komen. Vanaf het uitkijkpunt genoten van deze prachtige vogels..
Het blijkt om jonge vogels te gaan...



Het gaat goed met de Zeearenden in Nederland.
Sinds 2006 broed de Zeearend met succes in de Nederlandse natuurgebieden.
In 2020 waren er 14 succesvolle broedparen.
Hieruit werden 22 jonge vogels grootgebracht..







De Zeearend is de grootste roofvogel van Europa.
Hij heeft een lengte van 77 t/m 95 cm en een vleugelsoanwijdte van 200 tot 250 cm
Een gele haaksnavel, grote klauwen en een witte staart.

























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten